Fashion

7 گام آسان برای تمیز نگه داشتن براش‌های آرایشی

برای برخی از افراد، براش‌های آرایشی یکی از لوازم اصلی روزمره است.

اگر شما جزو این افراد هستید یعنی براش‌های شما کارهای زیادی در طول روز برایتان انجام می‌دهند. برای مثال آنها می توانند به شما کمک کنند تا بهتر مواد پایه را روی پوستتان پخش کنید، استخوان های گونه خود را برجسته کنید و حتی لک ها و حلقه های زیر چشم را بپوشانید. اما بدون یک روال تمیز کردن منظم، این ابزارهای مفید می توانند پوست شما را خراب کنند.

چرا تمیز کردن براس های آرایش بسیار مهم است؟

اشلی اسکریون، یک متخصص آرایش و پوست می‌گوید: به مرور زمان براش‌های آرایشی شما نه تنها ترکیبات آرایشی قبلی را در خود جمع می‌کنند، بلکه گرد و غبار و کثیفی را به خود می‌گیرند.

این بدان معناست که وقتی از براش های آرایشی خود استفاده می کنید، تمام آن کثیفی را به منافذ خود منتقل می کنید که می تواند باعث ایجاد جوش و تحریک پوست حساس شود. به این فکر کنید: اگر براش‌هایتان را تمیز نمی‌کنید، این فقط یک رنگ برجسته یا رژگونه‌ای نیست که به صورت خود اضافه می‌کنید، بلکه یک سری باکتری نیز همراه آن به پوست خود اضافه می‌کنید.

چگونه براش‌های آرایش خود را به روش درست تمیز کنیم

فرقی نمی‌کند براش‌هایتان را هر ۲ هفته یکبار تمیز کرده یا به روال منظم‌تری متعهد هستید، مراحل زیر باید از تمیز بودن آنها اطمینان حاصل کند:

همه براش های خود را جمع آوری کنید.

سینک خود را با آب گرم پر کنید.

موی براش‌ها را با شامپو بچه یا یک پاک کننده ملایم صورت ماساژ دهید.

از یک پد تمیز کننده براش برای از بین بردن آلودگی و کثیفی استفاده کنید.

براش‌های خود را آبکشی کنید.

براش های موی واقعی را با نرم کننده به مدت یک دقیقه ماساژ دهید سپس دوباره آبکشی کنید.

اجازه دهید براش‌های شما در هوا خشک شوند.

براش هایت را جمع‌آوری کن

هنگام جمع‌آوری براش‌های خود، مطمئن شوید که حتی براش‌هایی را که استفاده نشده‌اند هم در بین آن‌ها قرار دهید. زیرا آنها هم می‌توانند کثیفی را از کیف لوازم آرایش و سایر سطوح جمع کنند.

سینک خود را با آب گرم پر کنید

 می توانید از سینک ظرفشویی، لگن یا حتی یک دستگاه براش تمیز کننده با آب گرم اما نه خیلی گرم استفاده کنید.

با شامپو بچه یا پاک کننده ملایم بشویید

دستیابی به صابون دست یا حتی صابون ظرفشویی می تواند وسوسه انگیز باشد، اما طبق گفته‌ی میکاپ آرتیست ‌ها باید از آن دوری کرد زیرا: «استفاده از صابون می تواند پوست شما را خشک کند و به موهای طبیعی براش آسیب برساند، او توصیه می کند به جای آن از یک پاک کننده ملایم صورت استفاده کنید. یکی از شوینده‌های بی ضرری که به طور موثر می‌تواند براش‌ها را تمیز کند، شامپو بچه است.

برای استفاده، مقداری به اندازه نخود را فشار دهید و شامپو/پاک کننده را به آرامی با نوک انگشتان خود روی موهای براش ماساژ دهید تا کف کند.

از پد تمیز کننده براش استفاده کنید

پدهای تمیز کننده براش معمولاً دارای برآمدگی هایی هستند که به شل شدن کثیفی های به دام افتاده کمک می کند. مالیدن براش‌ها روی نواحی بافت‌دار به از بین بردن کثیفی داخل براش‌ها کمک می‌کند.

شما می توانید با یک ورقه پلاستیکی سخت و یک چسب داغ تفنگی یکی از این‌ها را درست کنید. از تفنگ چسب برای ایجاد اشکال و الگوهای مختلف برای مالش برس های خود استفاده کنید.

آبکشی کنید

هنگامی که براش های خود را به خوبی اسکراب دادید، آنها را زیر آب گرم بمالید.

آمیش پاتل، متخصص زیبایی شناسی و متخصص مراقبت از پوست توصیه می کند: حتما  قبل از تمیز کردن موی‌ها را به دقت آبکشی کنید و سپس آن‌ها را روی یک حوله تمیز و خشک پاک کنید.

Top of Form

اگر آب در ابتدا زلال نشد، براش ها را بشویید و مراحل قبلی را تکرار کنید تا تمام کثیفی و باقی مانده مواد آرایشی پاک شود.

براش های خود را با دمای هوا خشک کنید

براش‌ها خود را بعد از شستشو یک 24 ساعت در دمای اتاق قرار دهید تا خشک شود و به هیچ وجه آن‌ها را با سشوار خشک نکنید. زیرا سشوار روی شکل موهای براش تأثیر می گذارد.

پاتل می‌گوید که می‌توانید به آرامی سر براش را به شکلی که قبل از شستن بود درآورید و بگذارید به طور طبیعی خشک شود.

از چه محصولاتی باید استفاده کرد؟

پیشنهاد می‌شود که مواد تشکیل دهنده را بخوانید و از افزودنی های خشن مانند:

عطرها، الکل و مواد نگهدارنده اجتناب کنید.

این امر به ویژه برای افرادی که دارای حساسیت یا شرایط پوستی مانند پسوریازیس یا اگزما هستند بسیارصادق است. دستیابی به صابون دست یا حتی صابون ظرفشویی می تواند وسوسه انگیز باشد، اما همانطور که گفته شد باید از آنها اجتناب کنید.

در عوض، یک پاک کننده ملایم مانند پاک کننده هدی بیوتی را امتحان کنید.

یکی از بهترین انتخاب‌ها شامپو بچه است، مانند شامپو بچه جانسون که برای پوست‌های حساس بی‌خطر است زیرا هیچ ماده شیمیایی خشنی ندارد که بر براش‌ها شما تأثیر بگذارد.

در مورد شستن براش‌های موی واقعی می‌توانید همان مراحلی را که با براش‌ها مصنوعی خود انجام دادید دنبال کنید، اما باید بعد از آن نرم‌کننده اضافه کنید.

براش های موی واقعی خود را با نرم کننده دلخواه خود به مدت 1 دقیقه حالت دهید. انجام این کار باعث می‌شود که موها نرم و ظریف باقی بماند.

هر چند وقت یکبار باید براش های آرایش خود را تمیز کنید؟

شستن براش های آرایشی ممکن است کمی سخت به نظر برسد. با این حال، وقتی صحبت از سلامت پوست به میان می آید، رد کردن این کار قابل مذاکره نیست.

براش‌ها و اسفنج‌های فونداسیون محل رشد باکتری‌ها هستند، بنابراین شستن مرتب آن‌ها ضروری است. در واقع، هر چیزی که با صورت شما تماس پیدا می کند باید به طور منظم تمیز شود.

که شامل:

ماسک ها

دست ها

حوله

روسری یا سربند

براش و اسفنج آرایشی

قانون کلی وجو ندارد اما اگر هر روز از آن استفاده می‌کنید دو هفته یک بار براش‌ها را بشویید.

هر چند وقت یکبار باید براش و اسپانج آرایشی را تعویض کنید؟

درست مانند تمام محصولات آرایشی و بهداشتی شما، براش ها و اسفنج ها نیز باید به طور مرتب تعویض شوند. اما اگر این کار از نظر مالی برایتان امکان‌پذیر نیست، توصیه من این است که یک روال تمیز کردن داشته باشید و چند وقت یکبار براش‌ها را تعویض کنید.

منبع: healthline

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا...