Fashion

9 نکته تخصصی آرایش برای هر کسی که پوست مستعد آکنه دارد 

اگرچه داشتن پوستی مستعد جوش هیچوقت ایده آل نیست، اما لزومی ندارد در این شرایط استفاده از آرایش هم برایتان سخت باشد.

فرقی ندارد چه شما دچار جوش‌های مزمن باشید چه از آن نوع جوش‌های مزاحم داشته باشید که گاهی اوقات ظاهر می‌شوند، زمان و تلاشی که هر صبح‌ برای پنهان کردن ترکیب قرمزی، حجم و درخشندگی آن همراه با درد می‌گذارید، برای هیچ کس خوشایند نیست.

به همین دلیل در این مقاله به تکنیک‌ها و حرفه‌ای‌ترین راهکارهای میکاپ آرتیست‌های معروف در به حداقل رساندن ظاهر جوش‌ها پرداخته‌ایم..

روتین رو با شستشو شروع کن

جنا کریستینا آرایشگر مشهور و سفیر برند Maybelline  می‌گوید: روز را همیشه با صورت تمیز شروع کنید، سپس از یک لایه‌بردار شیمیایی ملایم استفاده کنید، زیرا فرمولاسیون لایه بردار‌های حاوی اسکراب می‌تواند باکتری‌های جوش‌ها را در سطح پوست پخش کند. من عاشق پدهای لایه‌بردار روزانه Elemis هستم چون واقعا تاثیر گذار هستند. این محصول دارای گلیکولیک اسید و هیالورونیک اسید است و استفاده از این نوع محصولات به پاک کردن هر گونه پوست مرده خشک قبل از استفاده از آرایش کمک می‌کند.

آماده سازی قبلِ آرایش

همه باید قبل از استفاده از لوازم آرایش پوست خود را آماده‌ کنند، اما کسانی که پوست حساس به جوش دارند باید کمی زمان و دقت بیشتری بگذارند.

وقتی پوست شما آب می‌خورد، پرتراکم‌تر می‌شود علاوه بر این به یاد داشته باشید که بهتر است در انتها آرایش و پوست خود را کمی مات‌تر کنید تا بخواهید از مرطوب کننده در انتها استفاده کنید.

برای افرادی که پوست حساس به جوش دارند و می‌خواهند پوستی نرم و صاف داشته باشند، چارلی ریدل، مدیر سردبیر هنری استیلا می‌گوید: من همیشه یک شیشه مرطوب‌کننده رنگی ویکتوریا بکهام را در کیف لوازم آرایش خود برای کاهش ظاهر منافذ پوست و پوشش نقص‌های کوچک و یکدست کردن رنگ پوست دارم.

ابتدا از کرم پودر استفاده کن

بیش‌اندازه استفاده از یک لایه سنگین کرم پودر اشتباهی رایج برای افراد مستعد جوش است.

بهتر است ابتدا پوشش پایه را روی پوستتان بزنید، این پوشش پایه می‌تواند یک مرطوب‌کننده رنگدانه‌دار یا یک پایه مانند Hide and Chic از برند استیلا باشد. پس از انجام این کار به راحتی می‌فهمید که آیا پوست شما هنوز به پوشش بیشتری نیاز دارد یا خیر.

اگر از یک پایه با پوشش متوسط یا کامل استفاده می‌کنید، احتمال اینکه نیاز به کانسیلر داشته باشید خیلی کم است، به شکلی که اگر تنها میزان کمی در نواحی از پوست که نیاز هست بزنید پوست شما تازه و بی‌ نقص به نظر می‌رسد.

کانسیلر را نکش روی آن فقط ضربه بزن

کریستینا می‌گوید هدف استفاده از کانسیلر این است که تا حد امکان ملایم باشد و تنها خستگی و تیرگی را پوشش دهد. او توصیه می‌کند از تکنیک ضربه زدن استفاده کنید و هرگز از حرکت کشیدن روی پوست استفاده نکنید، زیرا باعث تحریک پوست می‌شود.

برای یافتن کانسیلر مناسب، اولین اصل این است که تا حد امکان با رنگ پوست شما مطابقت داشته باشد. هرگز از کانسیلرهایی استفاده نکنید که روشن هستند و ایجاد برجستگی می کنند، زیرا توجه زیادی را به خود جلب می‌کنند.

از لایه بندی محصولات نترس

برای دستیابی به ظاهری کاملاً ترکیبی و ایده‌آل یک رویکرد لایه‌ای آهسته و پیوسته بهترین نتیجه را دارد، به خصوص در مورد جوش‌هایی که چرب و براق هستند.

ابتدا کانسیلر را روی لک بزنید و به ضربه زدن ادامه دهید تا محصول کاملا یکدست شود. سپس از یک براش ترکیبی سایه چشم استفاده کنید و یک سایه شفاف روی آن بزنید، همین روند را یک بار دیگر تکرار کنید یعنی یک لایه دیگر از کانسیلر اضافه کنید. سپس یک لایه یا پودر نهایی را اضافه کنید تا کانسیلر تنظیم و در جای خود قفل شود.

اسکارهای آکنه را محو کن

یکی دیگر از واقعیت‌های اجتناب‌ناپذیر افراد مستعد آکنه، زخم‌ها و فرورفتگی‌هایی است که لکه‌ها و جوش‌ها می‌توانند از خود بر جای بگذارند، که بسته به شدت و نوع جوش متفاوت خواهد بود.

کریستینا می‌گوید: اگر جای زخم یک حفره ایجاد شده باشد، من فقط در آن ناحیه از یک محصول محو کننده استفاده می‌کنم. بهترین گزینه برای این کار پودر Tatcha Silk Canvas و Lancôme Blur Stick است.  پودر تاتچا Tatcha Silk Canvas محصولی که مورد علاقه بسیاری از میکاپ آرتیست‌ها است.

او همچنین عنوان می کند که: اگر تازه رنگش تغییر کرده است، آن را به همان روشی که حلقه های تیره را می پوشانید، بپوشانید –ابتدا از یک روشن کننده روی نقطه استفاده کنید، آن را محو کنید، سپس با کانسیلری که با رنگ پوست شما مطابقت دارد، روی آن را بپوشانید.

گاهی اوقات هنگام آرایش کردن خیلی با قدرت جلو می‌رویم و سعی می‌کنیم همه چیز را کاور کنیم که البته بخش‌هایی از پوست همیشه وجود دارد که احتیاجی به پوشش ندارند. افرادی که پوست آکنه و جوش دار دارند، حتما باید این نکته را لحاظ کنند، در جایی که باید و همچنین تا جای ممکن از پوشش کمتری استفاده کنید علاوه بر آن در استفاده از محصولاتی که رفلکس دارند و باعث نمایش بیشتری از ناهمواری پوست می‌شود خوداری کنید.

هنگام ظهر که درخشش پوست کم کم شروع به ظاهر شدن می‌کند، بسیاری از افراد برای کاور کردن ایم شرایط به دنبال تجدید و استفاده بیشتری از کانسیلر هستند، اما پیشنهاد میکنیم که این کار را انجام ندهید. زیرا لایه مجدد پودر فشرده یا بیشتر کردن کانسیلر در اواخر روز بیشتر اوقات پوست شما را مات نخواهد کرد و فقط  جلوه‌ی ب و سنگینی به آن خواهد داد.

اسپری فینیشینگ رو فراموش نکن

میکاپ آرتیست ریدل می‌گوید: اگر مجبور باشم نواحی زیادی از پوست را بپوشانم و از پودر زیادی هم استفاده کنم، اما درعین حال می‌خواهم پوستم نرمال به نظر برسد، از یک میست برنزه‌کننده یا اسپری ضدآفتاب استفاده می‌کنم تا درخشندگی فوری داشته باشم. این اسپری پوست را تا حد امکان طبیعی به نظر می‌رساند.

منبع:  instyle.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا...