Fashion

میسلار واتر قهرمان پاکسازی پوست

این محصول سبک وزن که به خاطر فواید طراوت‌بخش خود شهرت دارد، در سال‌های اخیر به یک عنصر اصلی در روتین‌های پاک‌سازی ما تبدیل شده و به سختی می‌توانیم زمانی را بدون آن به یاد بیاوریم. اما خاطره خود را به چند سال پیش بازگردانید، زمانی که میسلار واتر فقط در بین متخصصان مراقبت از پوست و زیبایی جایگاه داشت.

این محصول که منشا آن فرانسه است، زمانی فقط در داروخانه‌های  پاریس در دسترس بود بنابراین برای علاقه‌مندان به زیبایی غیرمعمول نبود که فقط برای تهیه میسلار واتر مورد علاقه خود به آنجا سفر کنند.

سپس در سال 2013، با معرفی میسلار واتر بیودرما Micellar Water Sensibio H2O Bioderma در داروخانه بریتانیایی John Bell & Croydon، برای اولین بار در بریتانیا در دسترس و همچنین مورد توجه تمام آرایشگران زیبایی و افراد علاقه‌مند به مراقبت از پوست قرار گرفت. از آن زمان، این محصول پاک‌کننده در تمامی داروخانه‌‌های سراسر دنیا موجود است.

میسلار واتر تقریباً در روتین مراقبت از پوست هر شخصی وجود دارد و جایگاه خود را به عنوان یک محصول زیبایی روزانه پیدا کرده است. علاوه برآن هر برند مراقبت از پوستی، از برندهای تخصصی آرایشی گرفته تا دارویی، نسخه مخصوص به خود را تولید کرده‌اند، حتی برخی از برندها انواع مختلفی را با مواد افزوده شده برای انواع پوست ارائه می‌دهند.

اما سوال اینجاست، علت شهرت بیش از حد این ماده چیست؟ آیا میسلار واتر واقعاً مطابق با استانداردهای بالایی است که به آن اعتبار داده‌اند موثر است؟

پاسخ این سوال یک بله قاطع است. دلیل آن توانایی پاک کردن عمیق آرایش و پاکسازی ملایم صورت در چند ثانیه است.

میسلار واتر چیست؟

میسلار واترپاک کننده‌ی آرایشی است که از آب تصفیه شده (برای مقابله با مواد معدنی و فلزات سنگین موجود در آب لوله کشی) ساخته می شود و سپس با مواد هیدراته کننده و سورفکتانت های ملایم (که روغن ها را تجزیه می کنند) ترکیب می‌شود. اینها در کنار هم قرار می‌گیرند و کُره‌های کوچکی به نام میسل تشکیل می‌دهند که در آب معلق هستند.

فواید میسلار واتر چیست؟

کُره‌های کوچک می‌توانند باقیمانده آرایش، چربی اضافی و کثیفی روزانه را از سطح پوست شما جذب و حذف کرده و پوست را تمیز و شاداب کنند.

میسلار واتر چه تفاوتی با سایر پاک کننده‌ها دارد؟

اگر دقت کرده باشید ممکن است پاک کننده‌های دیگر کمی پوست شما را لایه برداری کنند، اما میسلار واتر بسیار ملایم تر از سایر پاک کننده‌ها عمل می‌کند. میسل‌ها به جای پاک کردن بیش از حد چربی از پوست و خشک کردن آن، فقط روی جذب آرایش و کثیفی تمرکز می‌کنند. همچنین حاوی ترکیبات آبرسانی مانند گلیسیرین هستند که روی پوست مانده و احساس راحتی بیشتری به آن می‌دهند.

تفاوت بین تونر و میسلار واتر چیست؟

میسلار واتر و تونرها اغلب شبیه به هم هستند، هر دوی آنها قوام آبکی دارند و معمولاً با استفاده از یک پد پنبه ای استفاده می‌شوند. هدف اصلی میسلار واتر پاک کردن آرایش است، در حالی که تونر برای استفاده پس از پاکسازی و متعادل کردن PH پوست طراحی شده است. تونرها پوست را قبل از استفاده مرطوب کننده آماده کرده و همچنین فواید بیشتری مانند آبرسانی پوست، تعادل PH یا لایه برداری هم دارند.

آیا می‌توانم از میسلار واتر به عنوان پاک کننده آرایش استفاده کنم؟

میسل‌ها روی سطح پوست می‌لغزند و مواد آرایشی و کثیفی را از سطح پوست جمع می‌کنند، اما آن‌قدر بزرگ هستند که نمی‌توانند عمیق‌تر به داخل پوست نفوذ کرده تا پاکسازی بیشتری داشته باشند. بنابراین، آنها اولین مرحله پاکسازی هستند(برای پاک کردن آرایش)، اما بهتر است پس از آن با یک پاک کننده قابل شستشو که بیشتر به منافذ نفوذ می‌کند، ادامه دهید.

آیا میسلار واتر برای انواع پوست مناسب است؟

هنگامی که میسلار واتر برای اولین بار در بریتانیا عرضه شد، برخی از پوست‌های خشک یا حساس متوجه شدند که این محصولات پوستشان را خشک می‌کند، به‌ویژه به این دلیل که برای ماندگاری روی پوست طراحی شده‌اند.(نیاز به شستشو ندارد)

خوشبختانه، از آنجایی که محبوبیت این محصول افزایش یافته وامروز با تنوع زیادی  توید می‌شود، می‌توانید گزینه مناسب پوست خود را پیدا کنید. برندهایی مانند Bioderma و Garnier گزینه‌های مختلفی دارند که به طور خاص برای پوست های حساس، خشک و مختلط تولید شده است.

چگونه از میسلار واتر استفاده کنیم؟

یکی از نقاط قوت میسلار واتر این است که به راحتی قابل استفاده است زیرا برای پاک کردن آرایش خود تنها چیزی که نیاز دارید یک پد پنبه ای است و از آنجایی که فرمول بسیار ملایمی دارد حتی می‌توانید آن را روی لب و چشم‌های خود نیز استفاده کنید. توصیه می‌شود پد آغشته به میسلار واتر را برای چند ثانیه روی چشم خود نگه دارید تا ریمل قبل از کشیدن پد روی چشم حل شده و آسانتر پاک شود. بهتر است از میسلار واتر به عنوان اولین مرحله در روتین پاکسازی پوست استفاده کنید.

آیا بعد از میسلار واتر باید پوست مرطوب شود؟

همانطور که گفته شد میسلار واتر نسبت به سایر پاک‌کننده‌ها ملایم‌تر است به همین دلیل پوست را کمتر خشک می‌کند اما، همچنان بهتر است که پس از پاکسازی با آن از مرطوب کننده استفاده کنید. پاک کننده‌های مبتنی بر آب با میسلارواتر سازگاری خوبی دارند، فقط مطمئن شوید که گزینه‌ی انتخابی مناسب پوست شما باشد.

بهترین میسلار واتر برای پوست‌های حساس

میسلار واتر  LA ROCHE POSAYگزینه‌ی بسیار مناسبی برای افراد با پوست حساس است، پوست را عمیقا تمیز کرده، تعادل ph و رطوبت را بازیابی می کند همچنین فرمولاسیون ملایم آن پوست را تسکین می‌دهد.

بهترین میسلار واتر با قیمت مقرون به صرفه

میسلار واتر گارنیر مانند یک آهنربا عمل می کند و هیچ ناخالصی روی سطح پوست باقی نمی‌گذارد، در حالی که بافت شیری آن باعث آرامش و آبرسانی به پوست می شود.

 

بهترین میسلارواتر برای انواع پوست

میسلار واتر سیمپل، قهرمانی مقرون به صرفه که در پاک کردن آرایش و ایجاد احساس هیدراته و طراوت در پوست بسیار خوب عمل می کند. این میسلار با مواد معدنی و ویتامین‌ها غنی شده است.

بهترین میسلارواتر برای هیدراتاسیون

جدیدترین میسلارواتر دیور بخشی از مجموعه Hydra Life، یک بمب هیدراتاسیون که با فرمول سبک وزن خود نظرات متخصصان زیبایی را به خود جلب کرده است.منبع.

منبع: glamourmagazine.co.uk

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا...