Fashion, Uncategorized

پاهای توت فرنگی چیست و درمان آن چگونه است؟

آیا تا به حال به لکه‌های کوچک تیره روی پاهای خود که پس از اصلاح دیده می‌شود، توجه کرده‌اید؟ اگر پوست شما ظاهری دانه‌دانه‌ دارد به احتمال زیاد، شما پاهای توت فرنگی دارید.

این شرایط پوستی نسبتا بین افراد هم در خانم‌ها و هم در آقایان رایج است.

نام پزشکی این بیماری “کومدون های باز” است و زمانی رخ می‌دهد که چربی، سلول های مرده پوست و باکتری‌ها، فولیکول های مو را مسدود کرده و باعث گشاد شدن و تیره شدن منافذ می‌شوند. با این حال، به دلیل شباهت آن به میوه توت فرنگی، به شکل عامیانه به آن پاهای توت فرنگی می‌گویند. این نقاط طبیعی هستند و با اینکه مضر یا دردناک هم نیستند اما برخی افراد از ظاهر آن خوششان نمی‌آید.

اما، دقیقاً چیست، چرا اتفاق می‌افتد و چگونه آن را می‌توان درمان کرد؟ در این مقاله به بررسی تمام موارد گفته شده می‌پردازیم.

پاهای توت فرنگی چیست؟

هایپرپیگمانتاسیون

پاهای توت فرنگی می توانند به صورت نقاط پرپیگمانته‌ای روی پوست و در محل فولیکول مو ظاهر شوند. با اینکه آنها پس از اصلاح بیشتر رایج هستند، اما می‌توانند توسط عوامل مختلفی از جمله مسدود یا بزرگ شدن منافذ یا تجمع سلول‌های مرده پوست ایجاد شوند.

فولیکولیت

پاهای توت فرنگی همچنین می تواند نشانه ای از فولیکولیت باشد، یک عفونت شایع فولیکول های مو که باعث ایجاد لکه ها و بثورات پوستی می شود، مانند کراتوز پیلاریس، که تجمع کراتین در منافذ است و به عنوان “پوست مرغ” نیز شناخته می‌شود. 

چه چیزی باعث پاهای توت فرنگی می شود؟

دلایل متعددی وجود دارد که باعث می‌شود پاهای توت فرنگی به وجود بیایند. یکی از دلایل اصلی مسدود شدن منافذ در نتیجه تجمع چربی، پوست مرده و در برخی موارد موهای به دام افتاده در آن است. بی توجهی به پوست پس از اصلاح یا اپیلاسیون و عدم تامین رطوبت یکی دیگر از دلایل رایج آن است.

استفاده از لوسیون بدن نرم کننده عصاره نارگیل و ارکیده سینت ایوز به شکل روزانه رطوبت مورد نیاز پوستتان را فراهم می‌کند. تامین رطوبت پوست از ایجاد پاهای توت فرنگی جلوگیری می‌کند.

از علل بالقوه که بسیار کم شایع است می‌توان به عفونت قارچی اشاره کرد، که حتی اگر عادت اصلاح شما تغییر هم کند، باز ادامه خواهد داشت. اگر فکر می‌کنید در این وضعیت قرار دارید است، بهترین راهکار مشورت با پزشک است.  

پاهای توت فرنگی را چگونه درمان می کنید؟

لایه برداری پوست

در حالی که پاهای توت فرنگی مضر و یا غیر عادی نیستند، اما برخی افراد ممکن است نسبت به ظاهر خود احساس بدی داشته باشند. راه های مختلفی برای درمان یا کم شدن این دانه‌های تیره روی پا وجود دارد، مانند لایه برداری پوست، استفاده از مرطوب کننده و اجتناب از پوشیدن لباس‌های تنگ.

بهترین درمان خانگی برای حل این عارضه استفاده از ماست تازه به عنوان یک پاک کننده طبیعی در ترکیب با بلغور جو دوسر، عسل و قهوه آسیاب شده است، این ترکیب به عنوان یک لایه بردار ملایم و در عین حال موثر عمل می‌کند. لایه برداری منظم پوست بهترین راه حل برای درمان این عارضه پوستی است علاوه بر آن پوست شما را مرطوب و نرم نگه می‌دارد. یکی از محصولاتی که برای کمک به لایه برداری پوست پیشنهاد می‌کنیم اسکراب بدن چای سبز بادی شاپ است که لایه برداری ملایمی با از بین بردن سلول های مرده پوست به همراه داشته و به علت خواص آنتی اکسیدانی پوست را شاداب و آماده جذب رطوبت بیشتر می‌کند.

درمان‌های آکنه را در نظر بگیرید

اگر این وضعیت ادامه داشت، از هر محصولی که حاوی سالیسیلیک اسید یا گلیکولیک اسید است استفاده کنید. این ترکیبات معمولاً در محصولاتی که برای درمان آکنه فرموله شده‌اند یافت می‌شوند، اما لایه برداری شیمیایی و کنترل سبوم خوبی را ارائه می‌دهند.

اسکراب بدن چای سبز بیشاپ

چگونه از بازگشت پاهای توت فرنگی جلوگیری کنید؟

هنگامی که پاهای توت فرنگی خود را درمان کردید، احتمالاً می خواهید مطمئن شوید که این وضعیت دوباره تکرار نشود، در این صورت، ممکن است بخواهید در روال حذف موهای زائد خود تجدید نظر کنید. اگر مستعد پاهای توت‌فرنگی هستید، سعی کنید اصلاح نکنید و روش‌های دیگر حذف مو را جایگزین کنید. اگر پاهای خود را اصلاح می کنید، حتما از تیغ تیز و کرم موبر استفاده کنید. در جهت رشد موها را اصلاح کنید و از رفتن مکرر به همان ناحیه خودداری کنید. موم داغ و موم شکر به باز کردن منافذ پوست هنگام استفاده از یک محصول گرم کمک می کند و همچنین موها را از ریشه پاک می کند. درمان حرفه ای لیزر موهای زائد می تواند به کاهش رشد مو برای همیشه کمک کند.

همچنین لایه برداری منظم را در روتین زنگی خود قرار دهید تا به حذف سلول های مرده پوست و جلوگیری از تجمع چربی و باکتری در فولیکول های مو کمک کند. همچنین می توانید از یک اسکراب ملایم بدن یا یک برس خشک برای لایه برداری ملایم پوست خود استفاده کنید و یا یک لایه بردار شیمیایی مانند سالیسیلیک اسید که می تواند به باز کردن منافذ و جلوگیری از رشد موهای درونی (زیر پوستی) و نهایتا ایجاد پاهای توت فرنگی کمک کند.

منبع: glamourmagazine.co.uk

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا...