Fashion, Uncategorized

مزایا و نحوه استفاده سرم لایه بردار AHA_BHA

اگربا مشکلات پوستی مانند ناهمواری و تغییر رنگ درگیر هستید و نسبت به آن احساس خوبی ندارید، می‌توانید به راحتی در خانه با لایه‌بردارهای شیمیایی لایه‌های زیرین پوست خود را که صاف تر، جوان‌تر و سالم‌تر است را آشکار کنید و سطحی را که مدت هاست با آن سر و کار داشتید(بیرونی‌ترین لایه پوست) جدا کنید. لایه‌بردارهای شیمیایی خانگی برای لایه‌برداری سطحی بسیار مناسب هستند.

استفاده مستقیم از اسیدها ممکن است شما را کمی بترساند، اما زمانیکه نتایج مثبت آن را ببینید و پس از استفاده از مشکل اولیه عبور کنید، متوجه می‌شود که همه آنها بد نیستند. اگر می‌خواهید بافت و رنگ پوست را بهبود ببخشید، جای زخم‌های آکنه را از بین ببرید و درخشش را به پوست خود بازگردانید، لایه‌برداری‌ پوست یکی از  بهترین گزینه‌ها برای شما است.

مدتی است که لایه بردارهای AHA و BHA جای خود را در بین محصولات زیبایی پیدا کرده و محبوب شده است، لایه برداری ملایمی که این اسیدها ارائه می دهند منافذ مسدود شده را پاکسازی، رنگ پوست را یکنواخت و جوش‌های آکنه را از بین می‌برد و به پوست اجازه تنفس می‌دهد.

لایه برداری شیمیایی چیست؟

لایه برداری شیمیایی، استفاده از اسیدها یا محلول‌های شیمیایی روی پوست جهت لایه برداری آن است.  لایه‌های عمیق‌تر اپیدرم و لایه‌های سطحی درم که آسیب دیده‌اند دراین فرآیند بازسازی می‌شود.

پوست بازسازی شده و بهبود یافته، صاف تر و دارای چین و چروک کمتری نسبت به پوست کنده شده (لایه برداری شده) است. لایه برداری شیمیایی را روی پوست دست، صورت یا گردن می‌توان اعمال کرد.

لایه بردارهای شیمیایی خانگی

استفاده از لایه بردارهای خانگی بسیار آسان است آن‌ها این امکان را به شما می دهند تا  بدون کمک حرفه‌ای به اهداف خود برسید. اگرچه قدرت ملایم‌تری دارند، اما عمیق‌تر از اسکراب‌ معمولی عمل  می‌کنند و نتایج تحسین‌برانگیزی از خود نشان می‌دهند. به غیر از لایه برداری عمیق، این سرم‌ها بسیاری از مشکلات پوستی دیگر را برطرف می‌کنند برای مثال درخشش دوباره به پوست داده و مشکلات پوستی رسی پوست پاسخ داده و به گردش سلولی آن کمک می‌کنند.

تفاوت AHA و BHA در چیست؟

آلفا هیدروکسی اسیدها (AHAs) اسیدهای هیدروکسی محلول در آب (AHA)، بر روی بالاترین لایه‌های پوست عمل می‌کنند. آن‌ها به طور طبیعی آبرسان هستند. AHA ها که معمولا از میوه ها به دست می آیند، گردش سلولی را افزایش داده و تولید کلاژن را تحریک می کنند، همچنین پوست را محکم تر، صاف تر و روشن تر می کنند.

اگر خطوط ظریف، پوست خشک و کم آبی دارید، آلفا هیدروکسی اسید‌ها مانند اسید لاکتیک برای شما مناسب هستند. این اسید‌ها همچنین بر روی پوست آسیب دیده از اشعه خورشید، هیپرپیگمانتاسیون و رنگ ناهموار پوست بسیار کارآمد هستند. انواع مختلفی از آلفا هیدروکسی اسیدها با توجه به حساسیت های فردی وجود دارد، اما همه آنها موثر و ملایم توصیف می شوند.

لاکتیک اسید با ساختار مولکولی بزرگ خود، یک آبرسان و روشن کننده است که نسبت به گلیکولیک اسید با ساختار مولکولی کوچکتر تحریک کمتری را ایجاد کرده و به آسانی، سریع و عمیق به پوست نفوذ می‌کند.

بتا هیدروکسی اسید‌ها (BHA)

برخلاف AHA، BHA ها محلول در روغن هستند و از این رو می‌توانند عمیق تر به پوست نفوذ کنند و به منافذ مسدود شده برسند، چربی‌ها را در خود حل و روغن ها و سبوم را که به طور موثر باعث جوش و آکنه می‌شود، کنترل کنند.

عملکرد آنها روی غدد چربی، ما را از شر جوش‌های سرسفید و سرسیاه خلاص می‌کند. برای انواع پوست‌های مستعد آکنه یا چرب عمدتاً لایه بردار BHA توصیه می شود زیرا BHA ها به طور موثر آکنه، میلیا و پوست کدر را بهبود می‌بخشند.

به عنوان مثال، سالیسیلیک اسید یک BHA است که به دلیل خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی، برای درمان آکنه مفید است.

سرم لایه بردار اوردینری AHA 30% + BHA 2% یک لایه بردار است که برای تقویت و بازسازی پوست فرموله شده است.

آلفا هیدروکسی اسید 30 درصد لایه بالایی پوست را لایه برداری می کند.

بتا هیدروکسی اسید 2 درصد (سالیسیلیک اسید) با نفوذ بیشتر،منافذ را از چربی و آلودگی پاک می کند

ظاهر لکه ها را کاهش داده و بافت ناهموار پوست را بهبود می بخشد

حاوی فلفل تاسمانی برای کمک به کاهش سوزش و التهابات

حاوی هیالورونیک اسید برای آبرسانی

غنی شده با ویتامین B5 و هویج سیاه برای تغذیه و محافظت پوست

دارای pH متعادل برای اثربخشی بهتر

پس از 10 دقیقه روی پوست عمل می‌کند

نحوه استفاده از سرم لایه بردار

استفاده از سرم لایه بردار اوردینری بسیار آسان است کافیست صورت خود را تمیز کنید و قبل از استفاده از آن روی پوست مطمئن شوید که پوست شما کاملا خشک شده باشد. حداکثر بعد از ده دقیقه پوست را کاملاً بشویید. پس از سرم لایه بردار از کرم ضد آفتاب استفاده کنید زیرا اسیدهای لایه بردار پوست را تا یک هفته بعد در برابر اشعه آفتاب آسیب پذیرتر می‌کند.

 

لایه برداری شیمیایی در بهبود شرایط زیر موثر است

منافذ مسدود شده

لکه‌های کبدی

هایپرپیگمانتاسیون

پوست آسیب دیده در اثر قرار گرفتن در معرض  نور خورشید

چین و چروک و خطوط ظریف پوست

جای جوش و اسکار آکنه

لایه برداری شیمیایی بیشتر از لایه برداری پوست، خطوط ریز و چین و چروک اطراف دهان و چشم را کاهش می دهد.

لایه برداری شیمیایی باعث می شود که پوست شما نسبت به سایر محصولات مراقبت از پوست پذیرا باشد.

پس از لایه برداری شیمیایی، بالاترین لایه پوست از بین می رود و پوست تازه هیچ مانعی برای جذب  سایر محصولات در روتین مراقبت از پوست ندارد.

افزایش تولید کلاژن

از بین رفتن سلول‌های مرده باعث گردش سلولی، تولید کلاژن و هیالورونیک اسید در پوست شده و به آن کمک می کند تا درخشان‌تر و نرم تر به نظر برسد علاوه بر آن لایه برداری با افزایش خاصیت ارتجاعی پوست شما همراه است.  

منبع: beminimalist.co

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا...