Fashion, Uncategorized

چرا باید از SPF استفاده کنیم؟

در سال‌های اخیر، به نظر می‌رسد که افراد بیشتری به اهمیت محافظت از پوست خود در برابر اشعه‌های مضر فرابنفش (UV) ساطع شده از خورشید پی برده‌اند. طبق گفته انجمن سرطان آمریکا، اشعه ماوراء بنفش خورشید عامل و منبع اصلی انواع سرطان پوست است.

 برخی از راه‌های ساده برای جلوگیری از قرار گرفتن در معرض اشعه‌های فرابنفش عبارتند از: پوشیدن لباس‌های محافظ در برابر آفتاب، مانند کلاه و عینک آفتابی و دوری از نور خورشید مستقیم به مدت طولانی البته تا جایی که می‌توانید. علاوه بر انجام هر یک از این اقدامات، استفاده از یک محصول حاوی SPF بهترین گزینه برای دستیابی به ایمنی در برابر آفتاب و حفظ سلامت پوست خواهد بود.

SPF چیست؟

به عنوان مثال، زمانی که از کرم ضد آفتاب استفاده نمی‌کنید، پوست شما ۳۰ برابر سریع‌تر از زمانی که از کرم استفاده کردید، دچار سوختگی می‌شود، این یعنی عامل حفاظتی SPF ۳۰ است.

دکتر Guanche متخصص پوست عنوان می‌کند، هر چه عدد SPF محصول مورد استفاده بالاتر باشد، میزان محافظت بیشتری از آن ضد آفتاب دریافت خواهید کرد. این اعداد طیف گسترده ای را شامل می‌شوند که می‌تواند نشان دهنده سطح محافظتی باشد که می‌توانید از یک ضد آفتاب انتظار داشته باشید. حفاظت بسیار کم شامل هر محصولی با SPF کمتر از 15 است، در حالی که حفاظت متوسط یک SPF  عددی بین 15 تا 29 می‌باشد. SPF با میزان بین 30 تا 49 محافظت بالایی را ارائه می‍‌‌‌دهد و هر محصولی بیش از 50 به عنوان محافظت بسیار بالا در نظر گرفته می‌شود. Guanche توضیح می‌دهد که اس پی اف 50 می‌تواند 99٪ از اشعه ماوراء بنفش را در صورت استفاده صحیح مسدود کند.

SPF در مقابل ضد آفتاب

برخی افراد ممکن است کرم ضد آفتاب را با SPF اشتباه بگیرند و از آنها به عنوان اصطلاحات تقریباً قابل تعویض استفاده کنند، با اینکه واقعا نمی‌توانید یکی را بدون دیگری داشته باشید، اما بین این دو تفاوت وجود دارد.

کرم ضد آفتاب

لکرم ضد آفتاب لوسیون یا فرمول ملموسی که روی پوست خود می‌زنید. احتمالاً این محصولات را به‌ عنوان لوسیون سفید و غلیظی که والدین‌تان در دوران کودکی زمانی که به ساحل می‌رفتید، روی پوست‌تان می‌مالیدند، به خاطر می‌آورید، عادتی که امیدواریم در طول سال‌ها همچنان در شما باقی مانده باشد. مانند پیراهن های آستین بلند، کلاه های لبه پهن و چترهای ساحلی، کرم ضد آفتاب راه بسیار موثری برای محافظت از پوست در برابر آسیب‌های احتمالی خورشید است. کرم ضد آفتاب برای کمک به محافظت از پوست در برابر اشعه‌های مضر فرابنفش (UV) خورشید استفاده می‌شود، دکتر Guanche می‌گوید: استفاده از کرم ضد آفتاب برای هر نوع پوست و با هر قومیت و رنگی واجب است. پیشنهاد ما لوسیون ضد آفتاب شیسدو با SPF50 از محصولات پرفروش و Best Seller برند شیسیدو است که هم برای پوست صورت و  هم کل بدن مناسب است.

SPF

اس پی اف عددی است که به دقت اندازه گیری شده تا به فرمول ضدآفتاب داده شود این عدد سطح محافظت UVB آن را توصیف کند. کرم ضد آفتاب همان ترکیب و فرمولی است که شما استفاده می کنید، در حالی که SPF درجه حفاظتی قابل سنجشی است که فرمول محصول به پوست شما ارائه می‌کند.

SPF چگونه کار می کند؟

SPF با ایجاد یک پوشش مات روی پوست (ضدآفتاب های فیزیکی) و مسدود کردن اشعه‌های خورشید و یا با ایجاد یک واکنش شیمیایی که به موجب آن اشعه ماوراء بنفش جذب شده و به نوع دیگری از انرژی (ضدآفتاب های شیمیایی) تبدیل می شود، کار می‌کند. درک نحوه عملکرد SPF می تواند به شما کمک کند تا تفاوت بین دو نوع ضد آفتاب فیزیکی و شیمیایی را تشخیص دهید.

ضد آفتاب های شیمیایی در مقابل فیزیکی

در حالی که استفاده از هر ضدآفتابی بهتر از پوست بدون محافظت ضد آفتاب است، انواع مختلفی در این محصولات وجود دارد که هم از نظر ترکیبات فعال موجود در آن و هم کاربرد محصول متفاوت است. به طور خلاصه، ضد آفتاب‌های فیزیکی اشعه‌ها را مسدود می‌کنند و ضد آفتاب‌های شیمیایی اشعه‌ها را جذب می کنند.

ضد آفتاب‌های فیزیکی

ضدآفتاب های فیزیکی حاوی مواد معدنی مانند دی اکسید تیتانیوم و اکسید روی هستند. دکتر Guanche می‌گوید: این مواد برای جلوگیری از پرتوهای UV قبل از اینکه به پوست نفوذ ‌کنند استفاده می‌شود. کرم‌های ضدآفتاب معدنی به این معروفند که معمولا تناژ پوست را به سفیدی یا خاکستری نزدیک کرده و کمی رقیق‌تر از ضد آفتاب‌های دیگر هستند.

ضد آفتاب‌های شیمیایی

ضد آفتاب های شیمیایی حاوی ترکیباتی مانند آووبنزون ​​و اکتیسالات هستند که عملکرد آن به این شکل است که اشعه های UV را قبل از اینکه به پوست آسیب برسانند، جذب می کند.

هنگامی که صحبت از مسدود کردن اشعه ماوراء بنفش از پوست به میان می آید، دکتر Guanche از طرفداران ضد آفتاب های ترکیبی که شامل یک کرم ضد آفتاب با طیف وسیعی از مزایای اضافی و حاوی ترکیباتی مانند نیاسینامید (ویتامین B3) است که به حفاظت از پوست و کاهش آلرژی و قرمزی پوست کمک می‌کند و هیالورونیک اسید که رطوبت را در پوست جذب و حفظ می کند و ویتامین E که به عنوان یک آنتی اکسیدان از پوست در مقابل آلودگی و رادیکال‌های آزاد عمل می کند.

چه مقدار SPF باید استفاده کنیم ؟

استفاده از محصولات دارای SPF نه تنها می تواند زندگی ما را حفظ کند، بلکه ظاهر و احساس چهره ما را نیز سلامت نگه می دارد اما سوالی که چه میزان استفاده از ضد آفتاب در روتین روزانه پوست ما را سلامت نگه می‌دارد؟

به گفته دکتر Guanche، باید از محصولات ضد آفتاب سخاوتمندانه استفاده کرد. دو میلی گرم ضد آفتاب برای هر سانتی متر مربع (سانتی متر) سطح پوست اندازه استفاده استاندارد است. این میزان تقریباً معادل معادل 2 تا 2.5 بند انگشت برای صورت می باشد.  علاوه بر استفاده از مقدار توصیه شده، مهم است که پوست خود را به اندازه کافی با SPF درمان کنیم تا از آن محصول حداکثر بهره را ببریم. او توضیح می‌دهد: «ضدآفتاب باید هر روز صبح استفاده کرد، و هر دو ساعت یک‌بار دوباره تجدید شود  بدون توجه به SPF، ضد آفتاب همیشه باید دوباره استفاده شود. اگر آرایش می‌کنید و برایتان دشوار است که ضد آفتاب را روی آن تجدید کنید، Colorescience یک براش فوق‌العاده با طیف وسیعی دارد که استفاده مجدد کرم ضد آفتاب را بسیار آسان‌تر می‌کند.

آیا باید هر روز از SPF استفاده کرد؟

پاسخ کوتاه اما صریح است، بله !

حتی در طول زمستان و زمانی که تمام روز را در داخل خانه خواهید بود هم باید از ضد آفتاب استفاده کنید. وقتی این سوال پرسیده شد، پاسخ دکتر Guanche این چنین بود: بله!!! ضد آفتاب برای استفاده هر روز است! که شامل روزهای ابری، روزهای بارانی، نیمه آفتابی… می‌شود. به عنوان یک قانون کلی: اگر روز است، پوست باید باید با SPF، پوشانده شود که شامل مناطقی است که اغلب نادیده گرفته می شوند هم می‌شود مانند بالای گوش‌ها، پلک‌ها، گردن و بالای دست‌ها و پاهای شما. دکتر Guanche می‌گوید: در حالی که ابرها می‌توانند جلوی تابش خورشید را بگیرند، نمی‌توانند اشعه ماوراء بنفش را مسدود کنند، و شما همچنان در معرض آفتاب سوختگی و آسیب پوست در هوای ابری هستید.

پیشنهاد ما به شما برای استفاده روزانه، ضد آفتاب فیوژن واتر ایزدین است. این ضد آفتاب بسیار رقیق و بر پایه آب بوده که استفاده و جذب محصول را بسیار آسان و همچنین منافذ پوست را کوچک می‌کند.  این کرم از پوست در برابر اشعه های UVA و UVB محافظت میکند.
SPF فقط برای زمانی که به بیرون از منزل می روید نیست، اگر در داخل خانه هستید، مخصوصاً نزدیک پنجره نشسته‌اید، باید از شما محافظت شود. زیرا UVB نمی تواند به شیشه نفوذ کند، اما UVA می تواند! این بدان معناست که وقتی در داخل خانه هستید، همچنان در معرض خطر اثرات مخرب UVA هستید که شامل تسریع پیری پوست و تشکیل رنگدانه‌های ناخواسته است.

منبع : BYRDIE

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا...