Fashion, Uncategorized

کرم پودر، بی بی کرم و سی سی کرم چه تفاوتی دارند؟

اکثر افرادی که آرایش می‌کنند می‌دانند، نکته‌ی کلیدی برای رسیدن به ظاهری ایده‌آل، انتخاب یک محصول خوب و مناسب است.

انتخاب بین فونداسیون(کرم پودر)، بی بی کرم ، سی سی کرم و مرطوب کننده رنگی برایتان دشوار است؟ حتی تشخیص رنگ مناسب شما و میزان پوشش آن می‌تواند چالش‌برانگیز باشد، خوشبختانه Brittany Spyksma آرایشگر مشهور، دانش خود را در مورد این موضوع به اشتراک گذاشته است، او این اطمینان را می‌دهد که اگر شما بدانید چه ظاهری را دنبال می‌کنید و پوست شما چه ویژگی‌هایی دارد، انتخاب محصول مناسب برای شما آسان خواهد شد.

بی بی کرم چیست؟

بی بی کرم (مخفف ” کاور کردن لک” یا “مرهمی زیبا”) محصولی است با فواید افزوده شده برای یکنواخت کردن رنگ پوست و اصلاح لکه‌ها. از نظر پوشش سبک تر از کرم پودرهای استاندارد است و در عین حال غلیظ‌تر از یک مرطوب کننده رنگی است، اگر به دنبال پوشش و یکنواخت کردن رنگ پوست خود هستید اما نمی‌خواهید بافت سنگینی را روی پوست خود تحمل کنید، بهترین گزینه برای شماست. Spyksma تاکید می‌کند که کرم‌های بی بی می‌توانند فواید مراقبت از پوست را هم ارائه دهند و اغلب حاوی ضد آفتاب هستند، در ترکیبات اصلی آن آنتی‌اکسیدان‌ وجود دارد، که به محافظت از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد و آلودگی‌های آسیب‌رسان محیطی کمک می‌کنند.

از طرف دیگر، کرم‌های بی بی گستره‌ی زیادی در تنوع رنگی ندارند، در حالی که بسیاری از برندهایی که فونداسیون تولید می‌کنند طیف رنگی با 40 گزینه انتخابی یا حتی بیشتر دارند (مانند کرم ‌پودر‌های Fenty Beauty)، اما بی بی کرم‌ها معمولاً فقط در چند رنگ موجود هستند.

برای استفاده از کرم بی بی، کافیست مقدار کمی از آن را روی پیشانی، گونه‌ها، بینی و چانه خود بمالید، سپس آن را با انگشتان خود، یا یک اسفنج مرطوب و یا یک براش زیرسازی روی پوست پخش کنید. BB Cream COVER GIRL یک گزینه عالی برای امتحان کردن است، زیرا تنوع رنگی بیشتری نسبت به بسیاری از بی بی کرم‌های در دسترس دارد، فرمولاسیونی بر پایه آب داشته، همچنین پوششی طبیعی و مات ایجاد می‌کند زیرا فاقد چربی است.

چه زمانی از کرم BB استفاده کنید: اگر می‌خواهید آرایشی سبک و کم رنگ داشته باشید در عین حال پوشش دهی بیشتری نسبت به مرطوب کننده رنگی لازم دارید بی بی کرم مناسب شماست.

سی سی کرم چیست؟

سی سی کرم مخفف ” اصلاح کننده رنگ ” یا ” کنترل رنگ ” است، مواد افزوده شده‌ در آن به پوشاندن رنگ ناهموار و هایپرپیگمانتاسیون کمک می‌کند، قرمزی پوست را تسکین داده و درخشندگی را افزایش می‌دهد. کرم‌های سی‌سی بافت سبک‌تری نسبت به کرم‌های بی‌بی دارند، اما همچنان پوششی شبیه فونداسیون ایجاد می‌کنند. Spyksma می‌گوید: اگر ایده کرم BB را دوست دارید اما مشکلات پوستی مانند تغییر رنگ یا قرمزی شدید دارید، کرم سی سی را امتحان کنید. این کرم‌ها دارای ویژگی‌های تصحیح رنگ هستند که می‌تواند گزینه مناسبی برای افرادی که به کمی تعادل رنگ بیشتری نیاز دارند، باشد.

مانند کرم BB، فقط چند رنگ انتخابی در کرم‌های CC پیدا خواهید کرد، که می‌توانند به عنوان محصول اصلی پوست صورت یا به عنوان یک پرایمر اصلاح کننده رنگ در زیر فونداسیون برای پوشش بیشتر استفاده شود. در حالت دوم این امکان به شما داده می‌شود را می‌دهد که به یک رنگ کاملاً یکنواخت با افزایش فواید سازگار با پوست برسید، و فقط با استفاده از مقدار کمی کرم پودر یک وشش کامل داشته باشید.

چه زمانی از کرم سی سی استفاده کنید: اگر محصول پایه‌ای (زیرسازی) می‌خواهید که سبک وزن باشد اما بتواند تغییر رنگ یا قرمزی را کاور کند، گزینه مناسب برای شما سی سی کرم است.

فونداسیون در مقایسه با بی بی کرم و سی سی کرم

اگر پوشش پوست در اولویت شماست، کرم پودر ممکن است بهترین گزینه برای شما باشد، زیرا برای بهبود رنگ پوست و همچنین استتار لکه‌ها و سایر نگرانی‌های پوست بسیار خوب عمل می‌کند. فونداسیون‌های قدیمی به دلیل ضخیم بودن و مصنوعی بودن روی پوست بدنام بودند، اما راحتی و ظاهر فرمول‌های امروزی تفاوت قابل توجهی با گذشته دارد. با اینکه فونداسیون ضخیم‌تر از مرطوب کننده‌های رنگی، کرم‌های بی بی و کرم‌های سی سی است، زیبایی این محصول پایه این است که در طیف وسیعی از قوام، از سبک تا متوسط و غلیظ موجود است. به علاوه، آنها در طیف گسترده‌تری از رنگ‌ برای تمام تنالیته‌های پوستی و همچنین در فرمول‌های مختلف ایده‌آل برای پوشش‌های روزمره یا موقعیت‌های خاص طراحی شده‌اند.

نکته مهم در استفاده از کرم پودر این است که ابتدا از مناطقی که بیشترین پوشش را می‌خواهید شروع کنید. سپس، آن را با بقیه پوست خود مخلوط کنید تا ظاهری یکنواخت داشته باشد.

فونداسیون‌ها در سطوح مختلف پوشش دهی طراحی شده‌اند، از رقیق تا خیلی غلیظ، اما حتی سبک‌ترین آنها همچنان پوشش بیشتری نسبت به کرم‌های رنگی دارد. همچنین می‌توانید یک پوشش مات، ابریشمی یا براق برای تکمیل نوع پوست خود پیدا کنید. Spyksma می‌گوید: من پوست خشکی دارم، بنابراین هرگز از کرم پودر مات استفاده نمی‌کنم، زیرا پوستم را کدر می‌کند.

کسانی که پوست خشکی دارند باید به دنبال فونداسیونی با کلمات کلیدی مثل «پوشش متوسط_ medium coverage»، «پوشش طبیعی_ natural»، «ظاهری نرم و براق_ dewy finish» یا «مناسب زیرسازی_ buildable» باشند. پیشنهاد Spyksma برای پوشش متوسط و درخشان، کرم پودر نیکس است: این کرم پوشش بالایی داشته، همچنین در لیست مورد علاقه اکثر آرایشگرانی است که من می شناسم.

اگر پوست مختلط یا معمولی دارید که نه چرب است و نه خشک، روکش ساتن گزینه مناسبی برای شما است. برای کسانی که پوست چربی دارند، یک زیرسازی مات می تواند تولید چربی را کنترل و ماندگاری طولانی‌تری به شما بدهد. Spyksma می‌گوید به دنبال این کلمات کلیدی روی برچسب‌های محصولات بگردید که وعده ماندگاری طولانی‌مدت را می‌دهند (18-hour wear)، احتمال خراب شدن این پوشش به وسیله چربی پوست در طول روز کمتر است. بهترین انتخاب Spyksma برای فونداسیون مات، فونداسیون مات دیور Dior Forever Matte Foundation به دلیل طول عمر و روکش بدون درز آن است.

بسته به نوع پوشش کرم پودر، می‌توانید آن را با انگشتان خود(برای فونداسیون های پوششی سبک تر)، یک براش فونداسیون (برای پوشش سنگین تر) و یا یک اسفنج (بهترین برای فرمول‌های پوشش متوسط تا کامل) روی پوست خود پخش کنید.

چه زمانی از فونداسیون استفاده کنید: اگر می خواهید بین چندین سطح پوشش، از رقیق تا غلیظ، انتخاب کنید یا پوششی متناسب با نیازهای خاص نوع پوست خود احتیاج دارید استفاده از کرم پودر بیشتر نیاز شما را پوشش می‌دهد.

مرطوب کننده رنگی در مقایسه با بی بی کرم و سی سی کرم

مرطوب‌کننده‌های رنگی، پوششی طبیعی و هیدراته با رنگی جزئی شبیه پوست شما اما کمی بهتر، فراهم می‌کنند. پوشش رقیق‌تری از فونداسیون دارند، در حالی که این محصول سبک و سازگار با پوست است، حاوی SPF هم می‌باشد، اما به طور معمول بیشتر بر روی مرطوب کنندگی تمرکز دارد مانند اصلاح لک در کرم‌های BB و کنترل رنگدر کرم‌های CC.

از آنجایی که این ترکیبی از کرم صورت و فونداسیون است، استفاده از انگشتانتان ساده ترین راه برای استفاده و آن است.

چه زمانی از مرطوب کننده رنگی استفاده کنید: اگر ترجیح می‌دهید ترکیبی برای مراقبت از پوست و آرایش با کمی پوشش رنگی داشته باشید.

انتخاب محصول مناسب پوست به نوع پوست و اهداف منحصر به فرد شما بستگی دارد. کسانی که پوشش را در اولویت قرار می‌دهند یا می‌خواهند گزینه‌های انتخابی رنگی زیادی داشته باشند، ممکن است فونداسیون را ترجیح دهند، در حالی که کرم‌های BB برای پوشش سبک با مزایای اضافی مراقبت از پوست عالی هستند. کرم‌های سی‌سی برای پوششی سبک که پرپیگمانتاسیون را یکنواخت می‌کند یا به‌عنوان پرایمری برای ظاهر بدون درز فونداسیون عالی هستند، در حالی که مرطوب‌کننده رنگی ترکیبی برای مراقبت از پوست و آرایش است که اگر به دنبال نسخه‌ای براق و تغذیه‌شده از پوست طبیعی خود هستید، بسیار گزینه مناسبی است.

منبع: BYRDIE

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا...