Fashion

چگونه پاک کننده آرایش خود را بسازید


با اینکه هدف پاک کننده های آرایش سنتی پاک کردن مواد شیمیایی آرایش است، بسیاری از پاک کننده‌‎ها فقط به این تجمع اضافه بیشتر اضافه می کنند. پاک کننده های خریداری شده از فروشگاه اغلب حاوی الکل، مواد نگهدارنده و عطر هستند. وقتی صحبت از آرایش و پاک کننده آرایش می شود، محصولات طبیعی اغلب برای پوست شما بهترین هستند. در این مقاله، شش دستور تهیه پاک کننده آرایش خانگی را بررسی خواهیم کرد که در آن  فقط از مواد طبیعی استفاده می شود و به اثبات رسیده که این ترکیبات برای پوست شما ملایم هستند.

پاک کننده آرایش  حاوی فندق افسونگر (یک ماده بومی آمریکایی)

به لطف خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی، فندق جادوگر برای افرادی که پوست مستعد آکنه دارند معجزه می کند. همچنین برای افرادی که پوست خشک دارند ایده آل است، زیرا فندق جادوگر پوست را از چربی اضافی پاک می کند، در حالی که همچنان آن را تغذیه می کند.

طرز تهیه:

شما به ترکیب 50/50 فندق جادوگر و آب نیاز دارید.

نوع استفاده:

با استفاده از یک ظرف کوچک، مقدار مساوی فندق و آب را مخلوط کنید. مایع را روی یک توپ پنبه ای گرد بمالید. سپس آن را به آرامی روی صورت یا چشمان خود با حرکات دایره ای حرکت دهید تا آرایش پاک شود.

پاک کننده آرایش عسلی

اگر به دنبال درخشش بخشیدن به یک چهره کدر هستید، این ماسک عسل آرایش را پاک کرده و با حذف سلول های مرده پوست، درخشش خوبی به پوست شما می بخشد.

عسل همچنین به دلیل خواص ضد باکتریایی شناخته شده است که آن را برای افرادی که آکنه یا جای جوش دارند، عالی می کند.

طرز تهیه:

1 قاشق چایخوری. عسل خام انتخابی شما

نوع استفاده:

عسل را روی صورت خود ماساژ دهید. بگذارید 5 تا 10 دقیقه بماند و سپس با آب گرم و یک پارچه بشویید.

پاک کننده آرایش بر پایه روغن

ممکن است استفاده از روغن برای درمان پوست چرب عجیب به نظر برسد، اما این روش پاکسازی در واقع چربی اضافی را از پوست بیرون می کشد و برای انواع پوست بی خطر است و مواد تشکیل دهنده آن را می‌توان بر اساس مشکلات پوستی تنظیم کرد.

طرز تهیه:

3/1 قاشق چایخوری روغن کرچک

3/2 قاشق چایخوری روغن زیتون

یک بطری کوچک برای مخلوط کردن و ذخیره سازی

نوع استفاده:

روغن کرچک و روغن زیتون را در یک بطری با هم مخلوط کنید و فقط یک چهارم مقدار آن را روی پوست خشک بمالید. بگذارید 1 تا 2 دقیقه بماند.

سپس، یک پارچه گرم و مرطوب را روی صورت خود قرار دهید تا بخار شود، مطمئن شوید که پارچه خیلی داغ نباشد که باعث سوختگی شود. بگذارید 1این ترکیب به مدت دقیقه روی پوست بماند. از قسمت تمیز پارچه برای پاک کردن صورت خود استفاده کنید. می توانید مقداری محصول را روی پوست باقی بگذارید تا جذب پوست شود. بطری را در جای خشک و خنک نگهداری کنید.

گلاب و روغن جوجوبا

ترکیب روغن جوجوبا و گلاب را می توان روی انواع پوست استفاده کرد، اما برای پوست های خشک مناسب ترین است. روغن جوجوبا فواید ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دارد، در حالی که گلاب پوست را شاداب می کند و عطر ظریف گلبرگ رز را روی پوست به جا می گذارد.

طرز تهیه:

1 اونس(2 قاشق غذا خوری) روغن جوجوبا ارگانیک

1 اونس(2 قاشق غذا خوری)  گلاب

یک بطری یا شیشه برای مخلوط کردن و ذخیره سازی

نوع استفاده:

این دو ماده را در یک شیشه یا بطری با هم مخلوط کنید. با استفاده از یک پد پنبه‌ای آن را به صورت و چشمان خود بمالید.

می‌توانید از یک پارچه تمیز و خشک برای پاک کردن باقیمانده آرایش به شکل ملایم استفاده کنید.

پاک کننده آرایش  با شامپو کودک

اگر برای یک نوزاد به اندازه کافی ملایم است پس برای پوست شما نیز به اندازه کافی ملایم خواهد بود! به گفته وبلاگ Free People، این پاک کننده آرایش برای انواع پوست مناسب است و مانند روغن بچه چشم شما را نمی‌سوازند.

طرز تهیه:

2/1 قاشق غذاخوری شامپو بچه جانسون

4/1 قاشق چایخوری روغن زیتون یا روغن نارگیل

آب کافی برای پر کردن ظرف

یک شیشه یا بطری برای مخلوط کردن و ذخیره سازی

نوع استفاده:

ابتدا شامپو بچه و روغن را داخل ظرف بریزید. سپس آنقدر آب اضافه کنید تا ظرف پر شود و با دیدن اینکه روغن در بالا جمع می شود نگران نباشید چون کاملا طبیعی است.

خوب تکان دهید و یک گلوله پنبه یا پد پنبه را داخل آن فرو کنید. روی پوست یا چشم بکشید.

در جای خشک و خنک نگهداری کنید و حتما قبل از هر بار استفاده خوب تکان دهید.

دستمال مرطوب پاک کننده آرایش

دستمال‌های پاک‌کننده آرایش آماده شاید راحت به نظر برسند، اما اکثر آن‌ها حاوی همان مواد شیمیایی هستند که پاک‌کننده‌های مایع دارند.

دستمال‌های پاک‌کننده آرایش خانگی جایگزین فوق‌العاده‌ای هستند. علاوه بر این، ساخت آن‌ها فقط چند دقیقه طول می‌کشد و تا حدود یک ماه برای شما دوام می‌آورند، به شرطی که به درستی نگهداری شوند.

طرز تهیه:

2 فنجان آب مقطر

1-3 قاشق غذاخوری روغن انتخابی شما

1 قاشق غذاخوری. فندق جادوگر

15 ورق حوله کاغذی، از وسط نصف کنید

25 قطره اسانس به انتخاب شما

یک ظرف در دار

نوع استفاده:

ابتدا تکه های دستمال کاغذی را از وسط تا کنید و آنها را در شیشه قرار دهید. سپس در ظرفی جداگانه آب، روغن دلخواه، اسانس و فندق را اضافه کنید. با استفاده از همزن یا چنگال، مواد را با هم ترکیب کنید. بلافاصله مخلوط را روی دستمال کاغذی‌ها بریزید. در ظرف را محکم ببندید و تکان دهید تا تمام حوله های کاغذی با مایع آغشته شوند. در جای خشک و خنک نگه دارید.

نکته :

حتما از یک درب محکم استفاده کنید و در زمانی که از دستمال آرایش پاک کن استفاده نمی‌کنید در شیشه را بسته نگه دارید. این کار به جلوگیری از خشک شدن دستمال ها و آلودگی آن کمک می کند.

اسکراب لایه بردار

لایه برداری راهی فوق‌العاده برای مراقبت از پوست است.  سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد، گردش خون را بهبود می‌بخشد و ظاهر کلی پوست را درخشان‌تر می‌کند.

شکر قهوه‌ای و روغن نارگیل به‌طور جداگانه برای پوست فوق‌العاده‌اند، اما زمانی که با هم ترکیب می‌شوند به بمبی از مواد مفید تبدیل می‌شوند.  این اسکراب خانگی برای انواع پوست مناسب است.

طرز تهیه:

شکر قهوه ای 2 پیمانه

1 فنجان روغن نارگیل

یک شیشه برای مخلوط کردن و ذخیره کردن

نوع استفاده:

شکر قهوه ای و روغن نارگیل را در یک شیشه با قاشق ترکیب کنید. با حرکات دایره ای به کمک دست دست یا دستکش لایه بردار، براش و یا اسفنج روی پوست بمالید.

جایگزین های سریع و آسان برای پاک کننده آرایش

روغن بچه: این انتخاب کلاسیک ضد حساسیت است و معمولاً برای اکثر افراد روی پوست کاملا ایمن است. تحقیقات زیادی در مورد اثرات بلندمدت آن وجود ندارد، اما می‌توان از آن برای مرطوب‌کننده ملایم صورت استفاده کرد. همچنین غیر جوش‌زا است، یعنی باعث بسته شدن منافذ نمی‌شود. با این حال، اگر پوست مستعد به آکنه دارید، بهتر است از روغن بچه اجتناب کنید زیرا ممکن است باعث تشدید جوش‌ها شود. برای پاک کردن آرایش با روغن بچه، به سادگی مقدار کمی را روی پوست خود ماساژ دهید و سپس پوست را کاملاً آبکشی کنید.

روغن نارگیل: روغن نارگیل برای پوست خواص زیادی دارد و به کاهش التهاب و پیشگیری از عفونت کمک می کند. همچنین دارای خواص نرم کنندگی است که می تواند برای پوست های خشک مفید باشد. روغن نارگیل به صورت موضعی می تواند پوست را نرم و آبرسانی کند. با این حال، ممکن است باعث بسته شدن منافذ شود. جهت استفاده به عنوان پاک کننده آرایش، مقدار کمی از روغن نارگیل را بین کف دست خود بمالید تا مایع شود و به پوست بمالید. قبل از شستشو، هرگونه باقی مانده ضخیم را با دستمال نرم پاک کنید.

آلوئه ورا: آلوئه ورا به دلیل خواص مرطوب کننده و التیام بخشی شناخته شده است و اغلب برای درمان موضعی بیماری های پوستی، از جمله اگزما، پسوریازیس و آکنه التهابی استفاده می شود. اگر در خانه گیاه آلوئه ورا ندارید، می توانید از ژل آلوئه ورا بدون نسخه استفاده کنید. اگر قصد استفاده از آلوئه ورا به عنوان پاک کننده آرایش را دارید، مقدار کمی از آن را با نوک انگشتان خود روی پوست ماساژ دهید و با آب ولرم بشویید.

پاک کننده آرایش برای پوست های حساس

اگر پوست حساسی دارید، اکثر گزینه‌های بالا برای شما مناسب خواهند بود اما بهتر است به استفاده از آرایش پاک کن تک‌موادی (مثل روغن نارگیل یا آب گلاب) بسنده کنید.

ایمنی

قبل از استفاده از هر عصاره و روغنن ، پچ تست را انجام دهید. تست پچ به شما کمک می کند تا قبل از استفاده کامل از آن، تعیین کنید که پوست شما چگونه به یک ماده واکنش نشان می دهد. برای اجرای صحیح این مراحل را دنبال کنید:

قسمتی از ساعد خود را با صابون ملایم و بدون عطر بشویید و سپس آن ناحیه را خشک کنید.

یک قطره از اسانس را روی یک تکه روی ساعد خود اضافه کنید.

آن ناحیه را با بانداژ بپوشانید و به مدت 24 ساعت خشک نگه دارید.

اسانس را با صابون و آب گرم بشویید. اگر پوست شما واکنش نشان می‌دهد، هنگام تهیه پاک‌کننده آرایش خانگی از استفاده از آن روغن ضروری خودداری کنید.

منبع: healthline

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا...