Fashion

بهترین مرطوب‌کننده‌های غیرکمدوژنیک سال ۲۰۲۳

غیرکمدوژنیک این یک کلمه تخصصی به نظر می‌رسد، درست است؟ گرچه این اصطلاح به نظر کلینیکال می‌آید، اما در واقع بسیار آسان توضیح داده می‌شود. “بطور ساده، مرطوب‌کننده‌های غیرکمدوژنیک شامل موادی هستند که منافذ پوست شما را مسدود یا بسته نمی‌کنند”، طبق گفته‌ی کریستین آدامز منافذ پوستی که مسدود شده‌اند نقطه شروع برای مشکلات مختلف پوستی مانند جوش، بافت خشن، بافت ناهموار و … هستند.

اما فرمول غیرکمدوژنیک که به طور ویژه برای پیشگیری از این مشکلات ایجاد شده است، برای افرادی که پوست چرب دارند یا به سرخی و یا جوش تمایل دارند، بسیار مناسب است، به نقل از دکتر جسی چئونگ، داروساز متخصص در زمینه داروسازی پوست، هرکسی با هر نوع پوستی می‌تواند از استفاده یک مرطوب‌کننده غیرکمدوژنیک سود ببرد.  

بهترین مرطوب کننده با دیدگاهی کلی  Neutrogena Hydro Boost Hyaluronic Acid SPF 50

واقعا چیزی در رابطه با این مدل کرم مرطوب کننده نوتروژینا از برند Neutrogena وجود ندارد که کسی خوشش نیایید. یک مرطوب کننده با SPF50 از خط محبوب Hydro Boost Neutrogena، این کرم غنی از هیالورونیک اسید، ویتامین E و آنتی اکسیدان است تا پوست شما را آبرسانی و محافظت کند.

یکی از مزایای آن حس سبکی است که این مرطوب‌کننده روی پوست ایجاد می‌کند، بدون حس چربی و سنگینی روی پوست. این محصول سریع جذب می‌شود و پوست را به خوبی مرطوب می‌کند. همچنین غنی بودن آن باعث شده که برای هر بار رطوبت رسانی روزانه فقط مقدار کمی از کرم مورد احتیاج باشد. این محصول بافت سفیدی به جا نمی گذارد، بنابراین برای افرادی با رنگ پوست تیره تر ایده آل است. بوی آن کمی شبیه کرم ضد آفتاب است که با توجه به داشتن SPF 50 قابل انتظار است.

ترکیبات فعال: آووبنزون، هموسالات، اکتیسالات، اکتوکریلن، اسید هیالورونیک، ویتامین E

نوع پوست: همه

SPF: 50

بهترین مرطوب کننده براق صورت   GlowyCay Skin Isle Glow Face SPF 45

اگر به یک مرطوب کننده براق علاقه دارید، به سراغ مرطوب کننده صورت Cay Skin Isle Glow Face SPF 45 بروید.

نکته جالب کرم مرطوب کننده  GlowyCay Skin Isle Glow Face این است که خیلی چرب یا خیلی خشک نیست. این مقدار مناسب از آبرسانی یک انتیاز عالی برای یک مرطوب کننده است. در هنگام استفاده درخشندگی زیبایی روی پوست به جا می‌گذارد، اما چون رنگ آن کمی روشن‌تر است، ممکن است برای افرادی که رنگ پوست تیره‌تری دارند، خوب نباشد.

یک مشکل دیگری که در رابطه با این کرم وجود دارد این است که کمی دچار (پیل شدن) میشود. احتیاط کنید که اگر روی یک سرم یا زیر آرایش اعمال شود، ممکن است (پیل) ایجاد شود.

مواد فعال: آووبنزون، اوکتیسالات، خزه دریایی، شهد ترطیب، و نیاسینامید

 نوع پوست: عادی، خشک، ترکیبی، و چرب

SPF:45

بهترین مرطوب کننده روزانه SplurgeMDSolar Sciences

مرطوب کننده MDSolarSciences Daily Perfecting مقدار مناسبی از آبرسانی سبک وزن را به همراه محافظت کافی در برابر آفتاب به پوست شما ارائه می‌دهد. این کرم حاوی ترکیباتی مانند اسید هیالورونیک، نیاسینامید و آنتی اکسیدان‌ها است که پوست شما را در طول روز مرطوب کرده و همچنین از اپیدرم محافظت می کند.

واقعاً دوست داشتنی است که چقدر آسان این محصول در پوست جذب می‌شود و بوی زیادی مانند ترکیبات ضد آفتاب نمی‌دهد. بافت ابریشمی صاف و غنی داشته و به هیچ وجه روی پوست احساس سنگینی نمی کند. در طول روز ماندگار است و پوست شما را چرب نمی‌کند.

شاید تنها موردی که درباره این کرم دوست نداشته باشیم قیمت آن است، گرچه با توجه به تاثیری که بر سلامت پوست می‌گذارد کاملا ارزش این هزینه را هم دارد.

ترکیبات فعال: آووبنزون، اکتیسالات، اکتوکریلن، نیاسینامید، و سرامید

نوع پوست: همه

SPF: 30

بهترین کرم روز مرطوب کننده سبک و زود جذب Shiseido Essential Energy با طیف وسیع SPF 20

دارای فرمولی سبک وزن که روی پوست به راحتی می‌نشیند، محافظت در برابر آفتاب با SPF 20، و محفظه‌ای فوق‌العاده شیک، کرم مرطوب کننده روز Shiseido Hydrating Broad Spectrum SPF مورد علاقه افرادی است که بافت سبک‌تری را ترجیح می‌دهند. این کرم حاوی هیالورونیک اسید برای آبرسانی کامل به پوست شما است، در حالی که عصاره ریشه جینسینگ اپیدرم پوست شما را نیز تقویت می‌کند. با این حال، بوی بسیار تندی دارد و اگر از افرادی  هستید که از محصولات مراقبت از پوست با رایحه قوی بیزارید، شاید بهتر است این کرم را انتحان نکنید

ترکیبات فعال: آووبنزون، اکتیسالات، اکتوکریلن و اسید هیالورونیک

 نوع پوست: معمولی و چرب

SPF: 20

بهترین برای پوست های حساس مرطوب کننده صورت UV دوتایی ترمیم کننده صورت La Roche-Posay Toleriane با SPF 30

La Roche-Posay برندی است که برای محصولات مناسب پوست حساس خود مشهور شده و کرم مرطوب کننده صورت Toleriane Double Repair Face UV SPF 30 دقیقاً در این دسته قرار میگیرد. این فرمول پوست را تحریک نمی کند، هیچ نوع رنگ و بافت سفیدی از خود روی پوست باقی نمی گذارد و صورت ما را بیش از حد چرب نمی کند.

نکته‌ای که در مورد این فرمول متوجه شدیم این است که حتی در طول آزمایش ضد عرق بودن در جای خود باقی ماند. اگر از افرادی هستید که زیاد عرق می‌کنید یا میزان زیادی فعالیت در فضای باز یا ورزش انجام می‌دهید، این انتخاب گزینه خوبی خواهد بود.

ما همچنین متوجه شدیم که این فرمول کمی درخشندگی به پوست می‌دهد اما به هیچ وجه چرب نیست، اما باز هم اگر پوست چربی دارید، ممکن است این فرمول را روی صورت خود دوست نداشته باشید.

ترکیبات فعال: آووبنزون، هموسالات، اکتیسالات، اکتوکریلن و نیاسینامید

 نوع پوست: همه

SPF: 30

بهترین کرم مرطوب کننده نامرئی Hydra Vizor Skin RefillableFenty با طیف وسیع SPF 30 ضد آفتاب

این مرطوب‌کننده درخششی شبنم‌آمیز روی پوست می‌گذارد و اصلا نمی‌توان تشخیص داد که حاوی  SPF است زیرا عطر آن واقعاً هر نوع بوی ترکیبات ضد آفتاب را پنهان می‌کند. یکی از مواردی که ما متوجه شدیم این بود که اگر چیزی را روی این محصول لایه بندی کنیم پیل می‌شود. به همین دلیل، اگر تمایل دارید اغلب آرایش کنید، این کرم را توصیه نمی کنیم. برای افرادی که هر روز آرایش نمی‌کنند، گزینه بهتری است.

ترکیبات فعال: آووبنزون، هموسالات، اکتیسالات، خربزه کالاهاری، اسید هیالورونیک و نیاسینامید

نوع پوست: معمولی، خشک، مختلط و چرب

SPF: 30

کرم ژل ترمیم کننده نیاسینامید برای پوست های چرب Skinfix Barrier+ Skin Barrier

دارای بافت ژلی فوق العاده سبک است که به راحتی پخش و به سرعت جذب پوست می‌شود. حاوی پپتایدها و نیاسینامید برای مرطوب کردن پوست در حالی که چربی اضافی را جذب می کند و آبرسانی بی وزنی را ارائه می دهد که در تمام طول روز ماندگار است. همچنین به پوست درخشندگی ملایمی می‌دهد که هرگز چرب به نظر نمی رسد و یک بوم نرم و صاف برای آرایش ایجاد می کند.

مواد فعال: پپتیدها، نیاسینامید

نوع پوست: همه

SPF: خیر

بهترین کرم صورت برای پوست خشک و محافظ لایه اپیدرم

اگر پوست خشکی دارید که نیاز به دوز جدی رطوبت دارد، اما فرمول‌هایی که منافذ شما را مسدود نمی‌کند یا منجر به جوش نمی‌شود، را پیدا نمی‌کنید. این گزینه محبوب و با رتبه بالا را از Skinfix امتحان کنید. حاوی ترکیبی از مواد مغذی مانند لیپیدها، پپتیدها و گلیسیرین است که پوست شما را عمیقاً مرطوب کرده و از یک سد پوستی سالم حمایت می‌کند. بافت آن غلیظ به نظر می‌رسد اما نه بیش از حد سنگین یا چرب، همچنین به پوست درخشندگی ملایم به همراه آبرسانی ارائه می‌کند.

مواد فعال: پپتیدها، لیپیدها

نوع پوست: همه

اندازه: 1.7 اونس

SPF: خیر

بهترین کرم لوکس مرطوب کننده Tatcha The Water Cream

کرم مرطوب کننده تاچا سرشار از مواد مغذی و گیاهی، این فرمول فوق‌العاده مانند بهشت ​​بر روی پوست احساس می‌شود. حاوی چای سبز، جلبک، عصاره برنج و مملو از پروتئین که عمیقاً پوست را تغذیه و آبرسانی می کند و درخشندگی سالم را بازیابی می‌کند. دارای بافت ژلی مانند آب است که به سرعت جذب شده و هرگز احساس سنگینی یا چربی به پوست نمی‌دهد. این کرم مناسب افرادی است که پوست چربی دارند یا افرادی که مراقبت از پوست بسیار سبک را ترجیح می دهند.

ترکیبات فعال: گل رز وحشی ژاپنی، سوسن ژاپنی

نوع پوست: مختلط، چرب، بالغ

SPF: خیر

اگر از افرادی هستید که مستعد جوش‌های سر سیاه و آکنه هستید انتخاب  و استفاده از مرطوب‌کننده‌هایی با ترکیباتی مانند گلیسیرین و هیالورونیک اسید که آب را به سمت پوست جذب و آن را در پوست حبس می‌کنند بسیار مهم است.

منبع: byrdie  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا...