Fashion

آیا می توان از کانسیلر به عنوان کرم پودر استفاده کرد؟

مهم نیست که شما طرفدار نوع مینیمال آرایش یا بدون آرایش و یا از افراد طرفدار آرایش گرم و غلیظ هستید، همیشه روزهایی وجود دارد که از مرحله‌ی میکاپ کردن باید گذر کرد یا به استفاده از یک لایه نازک از آرایش بسنده کرد زیرا این دقیقا همان چیزی است که پوست نیاز دارد. برای کسانی که پوشش کم‌تری می‌خواهند، سوال اغلب این است: آیا می‌توانید از کانسیلر به عنوان پایه استفاده کنید؟ و خبر خوب این است: بله، می‌توانید فقط با محصولات و تکنیک‌های درست.

هدف اصلی استفاده از کرم پودر، یکنواخت کردن رنگ کلی پوست و ایجاد یک پایه برای لایه‌گذاری مواد آرایشی دیگر در روتین شماست. کانسیلر، آرایش با قدرت بالاست که عیوب، جای زخم‌ها و اختلافات رنگ پوست را پوشانده و حتی می‌تواند زیر چشم‌ها را روشن کند تا به شما کمک کند که هشت ساعت خواب جعلی داشته باشید. حقیقت این است که شما همیشه نیازی به استفاده از کرم پودر برای داشتن پوستی بدون عیب ندارید. اغلب، استفاده از کانسیلر به عنوان پایه، مزایای مشابه را ارائه می‌دهد اما باعث می‌شود پوست بهتر تنفس کند و حس خود را بهتر حفظ کند. همچنین، زمان اجرای آرایش روزانه‌تان را کاهش می‌دهد.

کانسیلر در مقابل کرم پودر:

کانسیلر و کرم پودر هرکدام وظایف مختلفی دارند. هِنی می‌گوید که بزرگترین تفاوت بین کانسیلر و کرم پودر این است که کرم پودر معمولاً به عنوان پایه بر روی پوست قرار می‌گیرد، در حالی که کانسیلر دارای رنگ‌زایی بیشتری است تا پوشش بیشتری را در نواحی مورد نظر فراهم کند. کانسیلر می‌تواند زیر چشم‌ها را روشن کرده و عیوب، لکه‌های پوست و نقص‌ها را پوشش دهد، در حالی که پایه آرایش به یکدست کردن رنگ پوست برای ایجاد یک چهره بی‌نقص‌تر کمک می‌کند.

در پایداری و بافت بین این دو نیز تفاوت وجود دارد. Amy Tagliamonti می‌گوید که بافت فونداسیون روان‌تر است و در انواع مختلف رنگ هم موجود است. کانسیلرها به صورت کرم یا استیک هستتند و غلظت بیشتری دارند ام  پوشش کامل‌تری ارائه می‌دهند زیرا کار آنها پنهان کردن عیوب است.

روش اعمال هم برای هر دو نیز متفاوت است. هنگام استفاده از کانسیلر برای مخفی کردن یک ناحیه کوچک با عیب، بهتر است یک نقطه کوچک از آن را بر روی ناحیه اعمال کرده و آن را تا زمانی که با پوشش خود راضی شوید، مخلوط کنید. Amy Tagliamonti اضافه می‌کند: معمولاً از یک براش یا اسفنج بزرگ برای اعمال پایه استفاده می‌شود اما برای کانسیلر از یک براش کوچک که برای ناحیه‌های کوچک مناسب است استفاده می‌شود.

مزایا و معایب استفاده از کانسیلر به عنوان فونداسیون

استفاده از کانسیلر به جای کرم پودر زمانی که یک آرایش سریع و یک مرحله ای ضروری است یا زمانی که می خواهید از پوشش چندین محصول آرایش صورت برای ایجاد یک لایه پایه اجتناب کنید، یک راه بسیارآسان است. کانسیلر را یک محصول چندکاره می‌نامد که می‌توانید آن را به شکل سبک تر یا غنی‌تر بستگی به نحوه و کاربرد استفاده کنید. استفاده از کانسیلر به عنوان پایه برای تمام انواع پوست و رنگ‌های پوست مناسب است، اما اگر به دنبال پوشش بیشتری هستید، بهتر است فقط از کانسیلر استفاده نکنید. کمی پشتیبانی اضافی با کرم پودر می‌تواند کمک کننده باشد.

نکته مهم این است، زمانی که می‌خواهید از کانسیلر به عنوان پایه استفاده کنید رنگ مناسبی انتخاب کنید. بهتر است رنگی را انتخاب کنید که بهترین هماهنگی را با رنگ طبیعی پوست شما دارد به جای اینکه همان کانسیلری را که برای روشن کردن زیر چشم‌ها یا هایلایت استفاده می‌کنید، بپوشید.

اکثراً کانسیلر زیر چشم و اطراف چشم‌ها معمولاً یکمی روشن‌تر از باقی صورت است چرا که هدف آن پنهان کردن تاریکی و در عین حال روشن‌ و تازه ‌کردن گودی زیر چشم است، Amy Tagliamonti توضیح می‌دهد که همیشه کانسیلری انتخاب کنید که همان رنگ پایه آرایش شما باشد تا زیاد روشن، ناهموار، خاکستری یا خسته‌کننده به نظر نرسد. احتمالاً نیاز خواهید داشت که دو یا سه رنگ مختلف کانسیلر را هنگام استفاده از آن به عنوان پایه انتخاب کنید تا به تمامی ناحیه‌های مختلف صورت بپردازد

روش صحیح استفاده از کانسیلر به عنوان فونداسیون

Top of Formبزرگترین اشتباهی که بسیاری از افراد زمانی که از کانسیلر به عنوان پایه استفاده می‌کنند، مرتکب می‌شوند، عدم آماده‌سازی پوست است. Bhatty می‌گوید: مهم است که بدانید کانسیلر را بر روی پوست تمیز و مرطوب اعمال کنید. همیشه باید به تعادل بر روی پوست قرار گیرد زیرا روی پوست خشک کانسیلر به بهترین شکل اعمال نخواهد شد.

برای به درستی آماده کردن و پایه‌گذاری مناسب بر روی پوست، هِنی ترجیح می‌دهد که ابتدا پوست با آب میسلار تمیز شود، سپس یک سرم اعمال کنید من سرم اوردینری  مدل Plant-Derived Squalane را دوست دارم و سپس مرطوب‌کننده، مانند  کرم مرطوب کننده تاچا بزنید. کرم‌های چشم هم عالی‌اند و بهتر است زیر کانسیلر استفاده شوند، پیشنهاد میکنم از کرم زیر چشم تاچا استفاده کنید که برای آماده سازی قبل آرایش بسیار مناسب است. پوست نیازی به مرطوب‌کننده سنگین ندارد بلکه تنها کمی رطوبت لازم است تا کانسیلر به راحتی ترکیب شود و روی پوست برای یک پایان طبیعی جا بیفتد. استفاده از پرایمرهای آرایشی مانند  پرایمر الف به پوست یک پایان صاف داده و به کانسیلر این امکان را می‌دهد که ساعت‌ها دوام بیاورد.

پوست که آماده شد، قبل از شروع استفاده از کانسیلر، حدود نواحی صورت که باید کانسیلر اعمال شود را مشخص کنید. Amy Tagliamonti ترجیح می‌دهد کانسیلر را در امتداد خط فک بزند تا اطمینان حاصل شود که رنگ مناسب است. همچنین، شروع از طرفین فک بهتر است تا وسط صورت، زیرا تصحیح عیوب را آسان‌تر می‌کند.

از آنجا که هم می‌توانید مواد آرایشی را مستقیماً روی پوست بزنید و هم آن را پشت دست بریزید و سپس با اسفنج یا براش بر روی صورت اعمال کنید. Bhatty می‌گوید: عاشق ادغام کانسیلر با انگشتانم و اسفنج‌ها هستم. برای تمرکز بر روی عیوب و لکه‌های تیره، بهتر است از یک براش کانسیلر فشرده و کوچک استفاده شود. انتخاب‌های اصلی هنرمندان آرایش شامل براش کانسیلر  Fenty Precision  BeautyBlender  برس‌های فاندیشن Makeup Forever هستند. اگر در برخی ناحیه‌ها نیاز بیشتری به کانسیلر باشد، برای دستیابی به پوشش مطلوب، مقدار بیشتری محصول اعمال کنید.

مرحله آخر این است که آرایش را تثبیت کنید تا از پوست جابجا نشود، پخش نشده و از روی پوست پاک نشود. برای یک پایان طبیعی، از پودرهای سبک وزن مانند Hourglass Veil Translucent Setting Powder  یا اسپری تثبیتی مانند Charlotte Tilbury Flawless Setting Spray استفاده کنید.

نحوه انتخاب کانسیلر مناسب

کانسیلر معمولاً در طیف پوشش دهی از ملایم تا پوشش کامل متغیر است، بنابراین انتخاب درست آن امری حیاتی است تا اطمینان حاصل شود که آرایش پوشش و پایان مورد نظر شما را فراهم می‌کند. برای پوستی که تعداد کمی یا هیچ لکه یا پیگمانی ندارد، یک کانسیلر سبک با پوشش نازک انتخاب کنید. کانسیلرهای ضخیم‌تر با پوشش سنگین برای مخفی کردن لکه‌های تیره، پیگمان‌های زیاد، جوش‌های فعال و آکنه ایده‌آل هستند.

منبع: instyle.comTop of Form

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا...